Subjecting her for life in focus (Part 8 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-17
                DIREKTLÄNK

Läs de 7 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.
Kom ihåg att det som är skrivet i Kursiv text är från en människas perspektiv och det som inte är skrivet i kursiv text från en annans. Dock skrivs Makaylas som Hon, inte Jag.


                                                                                    Bilder från We♥it


Makayla gick upp för några trappor för att komma in i planet. "Hej och Välkommen!" sa en kvinna klädd som en flygvärdinna. Hon antog att hon också var en, varför skulle hon annars stå där? Makayla läste av biljetten åter igen för att se vilken plats hon skulle sitta på. Hon hade inte rest själv så mycket, så det var nästan lite skrämmande. Hennes mamma hade vinkat av henne på flygplatsen. Hon hade inte berättat att hon skulle träffa Justin, hon låtsades som om hon vunnit en tävling och skulle få se hans show i Texas. Hon hittade sin plats, som var en fönsterplats och slog sig ner. En kvinna började snacka medans en annan visade vad man skulle göra vid akutfall. Makayla hade alltid haft små flygrädslor, tänk om, tänk om något händer. Men det hade blivit bättre genom åren. "...vi anländer i Texas vid klockan 11.30am, hoppas ni får en trevlig flygtur" avslutade kvinnan. Makayla tog upp sin iPod, drog hörlurarna över öronen och satte på en låt. Det var Favorite Girl av Justin Bieber, hon lutade sig tillbaka och slöt sina ögon.


Justins Perspektiv
Jag såg på klockan, jag skulle träffa henne klockan 14.30pm. Klockan var inte så mycket och jag ville bara se henne igen. Kanske borde jag somna om men måste upp och förbereda för showen ikväll. "Ska du äta dina flingor eller inte?" undrade Kenny och lyfte på ena ögonbrynet. "Öhm..." jag märkte att jag var helt någon annanstans, och mina flingor hade som smält i mjölken. Hatade det, "det borde finnas något som hindrar flingor från att smälta" sa jag och suckade. Han skrattade lite och tittade sedan ner i tidningen. "Är det bra för dig att träffa henne? Du vet väl vad du utsätter henne för?" sa Scooter och tittade på mig. "Jag utsätter henne för min kärlek, haha" sa jag. "Det är inte roligt, även om det nu skulle vara så att du gillar henne så måste du veta att du utsätter henne för ett liv i fokus" sa han. Jag nickade och suckade. "Jag måste kunna träffa folk, jag vill inte bli av med min barndom, jag vill kunna vara tonåring, och jag tänker vara det. "Så länge du vet, och så länge hon vet" sa han och tog undan min skål med mjölk och smälta flingor. Mina tankar gick till bland annat Caitlin, Caitlin Beadles, hon fick utsättas för skit. Nu är hon så gott som känd pågrund av mig, inte för hon lider av det. Men det är alltid hemskt med dödshot. Jag la mig ner i soffan, men fick snabbt en smäll på låret. "Vad var det där om?" snäste jag. "Upp med dig, du måste jobba, vi måste till arenan" sa Scooter. Jag suckade och reste mig upp.


20 minuter senare...


Jag vinkade till ett gäng med fans som stod på trottoaren en bit ifrån min buss. Några paparazzis fanns också på plats. Jag gick fram till dem, skrev några autografer och tog några bilder, de var riktigt gulliga. "Du kan inte hälsa på alla fans, vi måste iväg" sa Kenny. Jag suckade "Måste gå, älskar er!" ropade jag och jag hörde ett skrik...igen. Jag skrattade lite och hoppade in i bilen.


"Då landar vi i Texas om cirka 3 minuter" ropade en röst. Makayla öppnade ögonen och tittade ut. Det var vackert, utsikten. Planet började åka neråt för landning och Makayla kände hur pulsen ökade, hon tog ett djupt andetag och tillslut slog planets hjul ner i marken. Hon hoppade till, men nu kunde hon andas ut, resan var över och hon överlevde. Planet stannade och Makayla gick av planet. Hon hämtade ut sin resväska på flygplatsen och tog sedan en taxi till hotellet. Hotellet såg fräscht ut, undra vem som valt hotellet. Hon satt sig ner på sängen, om ca 2½ skulle hon möta Justins blick. Hon var nervös, spänd. Hon öppnade resväskan och kollade igenom kläder som hon hade tagit med sig. Hon hade redan för en vecka sedan valt ut vad hon skulle bära för kläder, och accessoarer, hon hade ett handsmycke med sig med texten Never Say Never in ristat. Men hon var inte säker på om hon skulle bära det. Ett par vita converse hade hon med sig, de var bekväma och hon ville känna sig bekväm. Hon log för sig själv och la sig ner i den stora sängen. Snart, snart...



                                           Hehe, nästa kapitel...då...smäller det...nejmen :D
                                           Vad tycker ni?
                                          Tack för besöksrekordet idag ♥
                                              


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera, grymt en av dem nya läsare. Shouldbeme.blogg.se brought me here! :)

2011-05-18 @ 15:05:26
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: JB novell

Superbra! Längtar till nästa :D

2011-05-18 @ 19:54:42
URL: http://iheartjbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback