I Wish I Was Not So Jealous (Part 4 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-02
                DIREKTLÄNK

Läs de 3 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.


                                       Bilder från We♥it


Nu var vi där, i Colorado. Jag såg ut genom fönstret i bussen, tittade upp mot bergen, slätterna, ravinerna. "YES!" skrek Ryan. "Aw C'mon!" sa jag efter att ha märkt att Ryan nyss vunnit ninja spelet vi satt och spelade på våran xbox, bara för jag blev distraherad av landskapet. Jag reste mig upp och gick för att sätta på mig en t-shirt men istället för att gå tillbaka dunstade jag i sängen. Jag kände mig trött, inte lika pigg och extraherad som vanligt. "Kom ihåg att vi åker in för att göra en photoshoot om en timme Justin" sa Scooter vid dörren. Jag nickade. "Hur är det med min pojke?" det var min mamma. Hon trängde sig igenom dörren bredvid Scooter och satt sig ner bredvid mig. "Trött..." suckade jag. "Förstår det, det tar på krafterna att uppträda nästan varje kväll" sa hon och strök min panna sedan gick hon ut. "Lämna honom i fred ett tag" sa hon tyst till Scooter. Han tvekade ett tag men stängde sedan dragdörren och gick ut. Jag slöt ögonen och innan tiden hann gå somnade jag. En timma senare väcktes jag av Scooter, "Dags för phootoshoot! Är du pepp?" sa han. Jag gnuggade ögonen och visste inte vad jag skulle svara, reste mig upp och drog fingrarna igenom håret. Han la armen över mig och vi gick sedan ut ur bussen och in i en byggnad. En kvinna hälsade på mig vid ingången och hon tog mig sedan till klädrummet. Jag var för trött för att komma ihåg hennes namn. Även om jag var trött nu ville jag få lite energi för att göra en bra photoshoot, jag ville inte göra mina fans besvikna.


Samtidigt i staten Idaho plingade hennes blackberry, vad kunde hon förvänta sig? Hon klickade fram sms:et och såklart var det Cecile som ville att hon en en gång skulle veta att Cecile skulle träffa Justin, om bara någon minut. Bara att veta om det gjorde henne avundsjuk, tänk om han ser något i henne, tänk om hon får bli hans One Less Lonely...vem vet? Hon skulle göra vad som hälst för att få träffa Justin igen, men det gick inte att göra något. Antagligen ville han inte ens se henne igen. En tår fall åter igen ner för hennes kind och hon hukade sig ner. Hon kunde inte ljuga om att hon inte var avundsjuk. Hon ville inte inse att någon annan kunde göra honom gladare än vad hon kunde. Att det fanns någon annan som skulle älska honom. Hon kände sig avundsjuk varje gång hon såg någon krama honom för när han kramade henne, höll han i hela hennes värld. "Jag ber om att få träffa honom igen, en gång till, snälla" snyftade hon.


En kvinna kom in i rummet, jag antog att hon var fotografen eftersom en stor proffsig kamera hängde runt hennes axel, bakom henne kom en lång skrikande ljus brunett. Jag log, "Hej" sa jag och kramade om henne i en kort sekund. "OMG! Du är så snygg!" sa hon, om det inte kallades att skrika. Jag skrattade lite, men kände mig inte alls på humör. Hon var smått söt men för mycket fixad. Vi fotades tillsammans ett par gånger, och försökte hålla en konversation men hon var för ivrig. "Omg, Omg, Omg!! Jag älskar dig" sa hon. Jag skrattade, "så varifrån kommer du ifrån?" frågade jag och log. "Idaho, jag var på din konsert där" sa hon. One Less Lonely'n, one less lonely'n...hon vi tog vi upp i Idaho. The one less lonely'n som fångade min blick, hon jag velat se igen. "Ehm...Cecile, hette du va? Känner du One Less Lonely'n som vi tog upp på scenen?" frågade jag och såg på henne. Jag såg att Cecile gick på en halv sekund från glad, extraherad till 100 till att gå ner på 0. Jag höjde ena ögonbrynet. "Öh, hon går i min skola" sa hon tveksamt, som om hon inte visste om hon borde svara. Jag log, greppade tag i min iPhone, öppnade anteckningar, "Vilken skola?".


                                                                Vad tror ni händer nu? 
                                                                Håll utkik för del 5 ♥

Kommentarer
Postat av: johanna

omg sjuuukkkttt braaaaaaaa!!! :D<3

2011-05-03 @ 16:07:58
URL: http://jadenandjustin.blogg.se/
Postat av: Clara

Spännande!!!! Längtar till nästa. Men jag förstår att du har mycket i plugget. A ja! Lycka till på proven!

Du är jätteduktig på att skriva bara så du vet liksom ;) <3

2011-05-03 @ 21:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback