I'll Help You Babe (Part 11 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-21
                DIREKTLÄNK

Läs de 10 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.


                                       Bilder från We♥it


Jag tittade på Makayla som koncentrerade sig på att knyta sina bowlingskor. Jag skrattade lite. "Vadå? Jag är inte van att ha bowlingskor" sa Makayla och såg på mig. "Brukar du aldrig knyta skor?" frågade jag. Hon skrattade lite, "det här är inte vanliga skor" sa hon och log. "Jag fixar det där" sa jag och böjde mig fram för att knyta klart hennes sko. Hon skrattade, "förlåt, jag kanske är lite sämre på att knyta skor" sa Makayla och skrattade lite. Jag log mot henne, "färdig, då går vi och väljer ett klot" sa jag och sträckte fram min hand. Hon greppade den och påminde mig om att hon skulle ha det snyggaste klotet. Hon valde ett rött klot, jag tog det lila. "Jag är vekligen jättedålig" sa Makayla. "Testa" sa jag. Makayla gick fram en bit, hon tittade frågande på mig. "Borde jag stå nära? Dör man när du kastar ett bowlingklot?" frågade jag och flinade. "Det är nästan så" skrattade Makayla. Hon greppade tag i bowlingklotet och slängde sedan iväg det. Klotet studsade lite sedan åkte det sakta ner i rännan. "Woops...sa ju att jag är dålig" sa Makayla surt och gick fram mot mig. "Du måste hitta tekniken" sa jag och släppte iväg ett bowlingklot som slog en strike. "Jag ska visa dig" sa jag och gav Makayla sitt klot som precis kommit tillbaka. Innan jag hann börja hörde jag musiken börja spela.


                (musiken kan spelas medans du läser resten)


Jag ställde mig bakom henne. "Okej, vart vill du träffa?" frågade jag. "I mitten...?" svarade Makayla och såg på mig. "Bra, då har vi kommit en bit" skrattade jag. Jag höll i lite av hennes klot för att kunna rikta det. Den andra handen placerade jag runt hennes höft. "Håll ögonen på känglan längst fram, den i mitten, det är dit du vill ha klotet" sa jag och hon nickade. Hon fokuserade, "men det kommer inte gå" sa hon surt. "Jag hjälper dig babe" sa jag. Jag såg hur hon log. "När jag har släppt iväg ett klot brukar jag andvända kraften för att leda det" sa jag. "Förstår du?" fortsatte jag. Hon nickade, jag hjälpte henne att släppa iväg klotet. Hon höll ögonen på klotet och stod så gott som kvar i samma ställning som jag släppt henne i. Klotet åkte iväg på banan och den höll sig i mitten, efter någon sekund hördes ett ljud av käglor som ramlade. En strike. "YES!" Skrek Makayla och gjorde en liten glädjedans. "Woho, grattis!" sa jag och log. Hon gick fram till mig och kramade om mig.
Resten av bowlingen gick bättre för Makayla, hon gjorde inte så många strikar men hennes klot åkte iallafall inte ner i rännan. Efter att vi bowlat satte vi oss ner. "Jag kan fortfarande inte förstå att jag sitter här med dig ikväll" sa Makayla. Jag skrattade lite, "jag förstår inte att jag sitter här med dig" sa jag och log. Makayla rodnade lite, "naw" sa hon. "Jag tänkte imorgon, då är det sista dagen. Vill du göra något imorgon med mig?" frågade jag. "Såklart jag vill" log Makayla.

Efter att ha pratat om allt möjligt, om favoritlåtar, djur, människor i cirka 1 timme kom Kenny för att ta mig tillbaka. "Justin, du ska upp tidigt imorgon för en intervjuv" sa han. Jag reste mig upp och Makayla följde med. "Du anar inte vad glad Justin blev när han hittade dig" viskade Kenny i Makaylas öra. Jag brydde mig inte, det var ju sant. Jag var riktigt glad över att få träffa henne. Nu när jag fått lära känna henne lite mer har jag märkt att hon har en riktigt bra personlighet detsutom. "Det står en taxi som väntar på dig Makayla" sa Kenny och log. "Okej, tack" sa hon. "Då ses vi imorgon" sa jag och kramade om henne. Hon gav mig en puss på kinden och jag kände hur jag rodnade lite. "Vi ses" sa hon. Jag nickade och såg henne sedan försvinna ut genom dörren.


Kanske inte det bästa kapitlet men men ;)
Jag har massor av planer på hur jag ska skriva kapitel som kommer längre fram i historien.
Håll ut för de bästa ♥


Kommentarer
Postat av: Madeleine

GRYMAST! :D

2011-05-22 @ 01:22:20
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback