I Can't Stay (Part 17 of "The OLLG")

POSTED 2011-06-26
                DIREKTLÄNK

Läs de 16 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.


                               Bilder från We♥it


Makayla, Payton och Angelica satt i köket och käkade cornflakes. Det var morgon och varken hennes mamma, pappa eller syster hade kommit hem. Efter ett tag öppnades dörren och hennes mamma kom in. Hon såg sliten ut, inte så fräsch som hon brukar. Hon var svart under ögonen och håret var ruffsigt. "Vad har hänt?" frågade Makayla och gick fram till sin mamma. "Ingen, jag och din pappa hade ett litet bråk" svarade hon. Ett litet bråk, ett litet bråk brukar inte sluta såhär. "Jaha, var är dem nu?" frågade Makayla. "Din syster är hos mormor och din far vet jag inte" svarade hon sedan gick hon in och slöt sig ner i soffan utan att äns lägga märke till Angelica och Payton. Hon brukar alltid vara så gästvänlig. "Ehm...vi kanske ska gå" sa Payton som förstod att det var en lite oläglig situation att befinna sig i. Makayla nickade och hon kramade om sina vänner som försvann ut genom dörren. Makayla stängde dörren och suckade, hon gick upp till sitt rum och slöt sig ner i sängen. Hon tog fram sin blackberry och skickade iväg ett sms till Justin, 'Jag saknar dig'. Nu kände hon att hon skulle behöva honom. Hon letade upp han i kontakt listan och testade att ringa honom, ingen svarade. Han hade nämnt att han skulle göra en show idag, men det var senare.


Justins Perspektiv
Publiken skrek öronbedövande. Jag förstod att i slutet av dagen skulle jag vara döv. "Tack!" ropade jag och vinkade, sedan gick jag av scenen. Scooter mötte mig bakom scenen med en handduk och jag torkade av ansiktet. "Bra show idag mannen" sa han och log mot mig. "Tack" sa jag och log. Jag slöt mig ner i soffan och drack lite vatten från min flaska. Massan skrek fortfarande, man kunde höra ljudet av skrikande tjejer på långt håll. Kvällens show var över. Det var en av mina sista shower i turneringen i USA, sedan skulle jag vila ett tag i Atlanta. Det var otroligt varmt så jag drog av mig tröjan och hällde lite vatten i mitt ansikte. "Jobbig show?" frågade Kenny. "Alla shower är på sitt sätt jobbiga, men det var otroligt roligt" svarade jag och log. Jag drog upp min iPhone, 1 sms från Makayla och missade samtal. Jag ringde upp henne direkt och det tog inte lång tid tills hon svarade. "Du har ringt, hur är det med dig" sa jag. "Saknar dig, mina föräldrar bråkar. Min pappa och syster är inte längre här. Min mamma sitter nere och gråter, hon vill inte prata med mig" sa Makayla i luren. Jag svalde, jag har vuxit upp med min mamma, min pappa fanns sällan där. "Du klarar det, jag finns här för dig. Var stark" sa jag. "Alltså jag klarar inte dethär, jag hatar bråk" sa hon. "Det blir säkert bra, det löser sig nog ska du se" sa jag. "Vet inte vad som händer nu, jag är ensam med en mamma som skriker åt mig" sa hon och jag kunde höra hur hon tyst snyftade. "Va stark, ring mig om det blir värre" sa jag. "Okej, älskar dig" sa hon. "Älskar dig" svarade jag och vi la sedan på. Att min kärlek satt hemma och grät just nu gjorde inte att jag kunde känna glädjen från en bra show. Jag ville bara åka till henne, sitta där och hålla om henne, men det gick inte, det visste jag.


"Kommer pappa tillbaka?" frågade Makayla som hade vågat sig ner till vardagsrummet där sin mamma satt. "Nämn inte ett jävla ord om din far!" skrek hennes mamma. "Men..." började Makayla. "Jävla unge, hade inte du varit i jävla New York hade du kunnat varit här och tagit hand om din syster. Nu får min mamma ta hand om henne!" skrek hon. Makayla märkte på sin mammas beteénde att hon druckit. "Jag var hos Justin mamma" sa Makayla. "Vilken jävla Justin?!" skrek hennes mamma. "Mamma, snälla skrik inte" sa Makayla. "Vem är Justin?!" skrek mamman. "Bieber, Justin Bieber. Jag har varit hos honom" sa Makayla tyst. Hon vågade nästan inte säga något längre. "Dejtar du en jävla superstjärna och du säger inte ett skit?! Bra stil Kayla, bra stil!" skrek hon. "Men...mamma, jag ville inte..." började Makayla. "Vilken jävla dotter jag har, fan vilken bra uppfostran" mumlade hennes mamma. Makayla ville inte längre stanna där nere, hon sprang upp på sitt rum. Kände sig värdelös. Hon såg sig i spegeln, hennes smink hade runnit. Hon såg hemsk ut. Hon plockade upp sin blackberry och ringde Angelica, hon svarade. "Hej..." sa Makayla med gråten i halsen. "Men gud gumman, vad har hänt. Du gråter ju" sa Angelica. "Bråk, med mamma och allt" svarade hon. "Men gud, kan jag hjälpa dig med nått?" frågade Angelica i luren. "Jag kan inte stanna här, jag kan inte vara kvar här" sa Makayla. "Kom och bo här tills det ordnar sig då?" sa Angelica. "Ja, tack" snyftade Makayla. "Jag kommer och hämtar dig" sa Angelica. "Tack, jag packar iordning mina saker" sa hon. "Gör så, åker direkt" sa Angelica i luren och sedan avslutade de deras samtal. Makayla uppnade sin garderob och drog ut sin väska. Hon stoppade ner nödvändiga kläder, smink och annat hon behöver. Sedan drog hon ner väskan till hallen. "Vart fan ska du?" skrek hennes mamma och gick fram mot henne. "Mamma, jag kan inte..." började Makayla. "Du lämnar mig också? Kanon! Fuck my life! Fyfan!" skrek hon. "Jag kan inte stanna mamma, jag kan inte" grät Makayla. "Du kan inte stanna?! Jävla dotter! Dra här ifrån förfan! Så jag slipper se dig! Jävla unge! Du behöver inte komma tillbaka!" skrek hon. Makayla grät och öppnade dörren. Hon brukade aldrig ha sådanna gräl med sin mamma. Hennes mamma hade detsutom druckit, det förvärrade situation. Makayla drog en djup suck och stängde dörren efter sig, Angelica stod utanför bilen och väntade på henne. Makayla sprang fram till henne med väskan, släppte den bredvid sig och kramade om henne. "Jag klarar inte av sånt här..." grät hon. "Såja, det blir bra. Du klarar det här ska du se" sa Angelica. Makayla satte sig sedan i bilen och lämnade sin mamma efter sig...


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Awesome #1

2011-06-27 @ 02:03:14
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: RT

Åhh gud va ledsen man blir :( Hahha skitbra och meeeeer :)

2011-06-27 @ 13:50:33
Postat av: felicia

mer mer mer. :)

2011-06-29 @ 22:04:59
Postat av: Anonym

meeeeer! :D

2011-07-02 @ 01:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback