The One Less Lonely Girl

POSTED 2011-04-22
                DIREKTLÄNK


                                               Bilder från
we<3it
Det som är skrivet i kursiv text är från ett perspektiv, de andra är från ett annat, ni får själva lista ut från vem :)


Hon gnuggade ögonen och reste sig upp från sängen, hon log - dagen var äntligen här.


Jag sträcker på mig, lite omtumlad efter gårdagen, det blev sent men det var en fantastisk show igår och idag var det dags igen.


Hon drog på sig sina armband som hennes mamma tvingat att ta av, "man ska inte sova med armband" som hon alltid sa. 


Jag släpade mig själv till badrummet, jag såg mig själv i spegeln och drog mina fingrar igenom mitt hår. Jag klev in i duschen och satte på vattnet.


Hon drog på sig ett par mjukisbyxor och gick ner till köket. Hon jublade lite ivrigt, glad över att dagen var här. Hennes far hade gjort iordning lite frukost, "Så, är du redo för ikväll?" "Mer än redo!" svarar hon och log.


Jag lät vattnet rinna över min kropp medans jag schamponerar mitt hår.


Hon åt upp sin frukost och sedan ringde det på dörren. Hon gick för att öppna, det var Angelica, hon hade klätt upp sig med sin svarta tröja med ett stort Justin Bieber ansikte på. De såg på varandra och skrek ivrigt. Så länge de hade pratat om det här och nu var det äntligen dags. "Vi måste gå och köa, annars kommer vi aldrig in" sa Angelica.


Jag klev ut ur duschen, knöt en vit handduk runt midjan och fönade mitt hår torrt.


Hon skrattade "Jaja, jag ska skynda mig." Hon gick upp på övervåningen för att göra sig iordning. Hon drog på sig ett par jeans och en vit t-shirt, hon hade tryckt egna Bieber ord på den och skrivit sitt nummer på den. Hon fixade sitt smink och efter att ha dragit plattången genom den sista hårslingan gick hon ner till Angelica där också hennes far väntade med bilen.


Jag kom ut från badrummet och drog snabbt på mig lite kläder. Jag gick ut från bussen och Kenny följde efter. Jag fortsatte gå för att sedan gå in i arenan. 


Hon tyckte att det kändes som en evighet resan till arenan men tillslut var de framme, det var redan massor av tjejer som stod på ett led och Angelica suckade. "Förstod att vi borde ha varit tidigare" Sa Angelica. "Gnäll lagomt" suckade hon. De ställde oss längst bak i ledet och tittade på klockan. 6 timmar kvar.


Jag såg mig om och några fans stod i en klunga och väntade. Vissa av dem skrek och några grät. Jag skrattade lite och gick fram till dem för att signera några atografer innan jag gick vidare för att träffa mitt crew.


                                    6 timmar senare...


Hon märkte att ledet började röra på sig, framåt. De började släppa in. När hon och Angelica kom fram visade de sina biljetter och de fick ett band runt sina handleder. Arenan var mäktig, det var stort, de gick fram till sina platser. De hade bra platser. Rad 2 längst ut på vänster sida.


Jag försökte se ut, för att se publiken. Det var fullsatt ikväll, jag kände adrenalinet pumpa i kroppen och jag hörde publiken "Bieber, Bieber, Bieber!". Musiken börja spela, vi skulle starta med Love Me.


Hon reste sig upp då hon hörde musiken börja dåna i högtalarna, "Bieber, Bieber, Bieber!" skrek hon. Man kunde se en klotformad figur på scenen, och rök började täcka scenen. 


Jag stod under scenen några sekunder innan jag klev upp i klotet. Jag såg ut över massan, klotet lyftes och jag kände vilken kick jag fick. "Oh, My friends say i'm a fool to think that you're the one for me, i guess i'm just a sucker for love..."


Hon sjungde med och log, allas ögon var riktade mot scenen och hon kände hur tårar började rinna ner från hennes kinder, han är så vacker. Allt är så underbart just nu. Hon ville bara springa fram och krama honom, men hon visste att det inte gick. Då skulle vakterna ta henne, och hon skulle kanske inte få stanna kvar. Men hon visste att han isåfall antagligen skulle se henne, hon skulle få uppmärksamhet. Hon funderade lite på ideén innan hon till slut övervägde den.


Jag sjungde klart Love Me, som följdes av One Time. Jag böjde mig ner över scenen för att röra vid några uppsträckta händer.


Hon fortsatte sjunga med, om det inte kallades skrika? Efter fem låtar knackade någon plötsligt henne på axeln, hon ser sig om och en säkerhetsvakt ler mot henne. Hon förstår inte först vad som händer tills han plötsligt säger "Vill du bli the One Less Lonely Girl?" Hon rör sig inte, hennes puls går upp till 1000 och hennes kompis skriker bredvid henne. "Så?" Undrar säkerhetsvakten och sträcker ut handen.


Jag går backstage för någon sekund för att dricka lite vatten, innan jag ska köra One Less Lonely Girl, flera tankar går igenom mitt huvud. Det är alltid spännande att se vad de väljer för lonely girl i publiken.


Hon förstår plötsligt vad som händer och hon skakar samtidigt som tårar rinner ner från hennes kinder. Hon ger sin mobil till Angelica och följer med backstage. Där möter hon Scooter, hon ger honom en kram och han försöker få henne att lugna ner sig. "Händer verkligen dethär?" frågar hon sig själv.


Jag går ut på scen, "So, hur många är singel och ensam?" Skriket dånar i arenan, "Okay, det är bra för ikväll letar jag efter the one less lonely girl!" Musiken börjar spelas och jag börjar sjunga "There's gonna be one less lonely girl, one less lonely girl..."


Hon lyssnar när Justin börjar sjunga, samtidigt börjar folk fråga henne hur det känns backstage. Hon skakar samtidigt som hon försöker lugna ner sig själv. "Se till att inte ramla, det skulle vara pinsamt" skrattar Scooter. "Aye! Det är meningen att du ska lugna ner mig, detdär hjälper inte precis" säger hon och känner adrenalinen pumpa. Hon kan inte fatta att hon ska få gå ut på scenen.


"I saw so many pretty faces, before i saw you, now all i see is you..."


Efter ett tag puttar Scooter henne, "Ut!". Dörrarna öppnas och en av dansarna leder henne ut på scen, medans två andra springer ut med en pall. Hon sätter sig på pallen och ser ut över massan, det är enormt. Dansaren pekar på Justin som kommer gående mot henne ner för en trappa med en bucket med blommor - rosor.


Jag tar emot bucketen och går ner mot tjejen som sitter på stolen. Jag ser på henne, hon har långt mörkt hår och desto närmare jag kommer ju vackrare blir hon. När jag närmat mig henne glider en tår ner för hennes kind och hon ler, jag ger henne bucketten och lägger armen runt hennes midja. Jag ser in i hennes gröna blanka ögon "I can make you believe, i just wanna set one girl free to fall..."


Hon ser in i hans bruna ögon, hon greppar hans hand och deras pannor möts. Hon kämpar mot att inte korsa gränsen. Han biter sig i läppen och ler innan han fortsätter sjunga.


Flera tankar går igenom mitt huvud medans jag fortsätter sjunga och hålla koll på texten. Hon var vacker, jag avslutade sången "One less lonely giiirl....", jag avslutade med att smeka hennes kind och kramade om henne hårt. Jag kände doften av blommor och konstigt nog ville jag inte släppa henne men blev tvungen. Jag sprang ut från scenen och såg på den okända flickan för sista gången.


Hon var chockad, det var det underbaraste hon någonsin varit med om, hon reste sig från pallen och tog sig backstage för att sedan ta sig tillbaka till sin vän och sin plats. Hon hade fortfarande kvar doften av Justin och hon skulle aldrig glömma ögonblicken då han såg in i hennes ögon. Hans guldbruna vackra ögon. Hon skulle göra vad som hälst för att återuppleva det.


Jag tog någon minuts paus och gick backstage för att dricka. Jag mötte Scooter och tog mig chansen att fråga om flickans namn, "Ingen aning, varför vill du veta?" Svarade han. Jag skakade osäkert på huvudet. Den vackra okända flickan som jag faktisk hade känt något för, något smått det där korta ögonblicket, jag skulle antagligen aldrig se henne igen...


                                                Det var min första novell, kanske lite seriös och lång? 
                                               Vad tycker ni? Blev det förvirrande med två perspektiv?
                                               Skulle ni vilja ha en fortsättning? ♥ 


Kommentarer
Postat av: julia

Jag ÄLSKAR ditt sätt att skriva tjejen! Och jaaaaa jag vill ha en fortsättning, vill veta om han får reda på vem tjejen är och jag vill veta vad hon heter haha

2011-04-22 @ 22:46:05
URL: http://bieberlovealot
Postat av: Anonym

fattar inte D:

2011-07-01 @ 13:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback