Love Hurts (Part 6 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-06
                DIREKTLÄNK

Läs de 5 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.
Jag tror också denna del är en del ni längtat efter ♥


                                                                              Bilder från We♥it


Justins Perspektiv
Det hade gått några dagar sedan jag fått skolans namn och nu var det en ledig dag så jag hade suttit mig framför datorn för att googla skolan. Framför mig satt Kenny och mumsade i sig en skål med cornflakes och mjölk. Jag skrev in skolans namn på google och klickade på sök. Jag fick direkt en träff på en skola med det namnet i Idaho. Jag klickade på länken och fick fram en hemsida, med en stor bild som liknade en skola. Det här måste vara rätt. Jag försökte hitta om man kunde se bilder men icke, inga bilder bara namn på eleverna. Jag såg ett nummer och lite annan kort information i nedre hörnet. "Hur går det?" undrade Kenny medans han slevade i sig lite mjölk. "Sådär, hittat skolan men ingen info om eleverna, bara namn, och jag vet inte hennes namn" sa jag och såg på Kenny. "Du är rolig du, sitter och letar efter en okänd tjej. Galna pojke" skrattade han. Jag suckade och slog till han. Borde jag ringa skolan? Innan jag hann funderade hörde jag Dan "Justin, kom hit". Jag suckade och reste mig upp och satt mig bredvid Dan. Han satt där med hans laptop och jag frågade vad han ville. "Du, tjejen kan finnas här någonstans. Jag sökte på high school elever i Idaho, och fick fram det här, bilder på elever från alla olika skolor i Idaho" han pekade på skärmen. Jag sa inget, men fick fram ett leende. Dan flyttade sig, "titta igenom dem du" sa han och log. Jag nickade och satt mig ner. Valde skolan som stod i mina anteckningar och började leta. Jag bläddrade igenom bilderna på alla elever. Efter ett tag såg jag tjejen jag träffade på fotograferingen. Då borde det iallafall vara rätt skola. Plötsligt fångade en bild min blick, jag lutade framåt och såg på bilden, i den sekunden var jag säker på att det var hon. Den där blicken, den glömmer jag aldrig, de vackra gröna ögonen, hennes söta vackra leende, hennes ansiktsform. "Dan! Hur får man reda på information?" undrade jag. "Jag vet inte, testa att klicka på bilden" sa han och plingade lite på sin gitarr. Jag drog datormusen så pilen hamnade på hennes bild, och Dan hade rätt, det gick att klicka. Jag klickade och jag fick fram en text med 'KONTAKTINFORMATION'.


I Idaho.
Mat-tanten slevade upp lite spaghetti på hennes tallrik, hon log och gick förbi skinksåsen som inte riktigt var hennes favorit, inte alls faktiskt. Hon tog lite morötter, vatten och gick sedan och satt sig ner vid ett ledigt bord med Angelica och Payton. Det tog inte lång tid förns Cecile kom gående mot dem, hon flinade och satt sig ner. "Åh vad roligt det var att få träffa Justin. Att få sitta ner och prata med honom och sånt, vi fick sådan kontakt" sa hon och log, hennes två kompisar skrattade och log brett. "Synd att du inte fick chans att prata med honom" sa Cecile och tittade på henne. Hon ryckte på axlarna och visste inte om hon borde tro på det där med att de fick kontakt. Men hon kunde inte låta bli att släppa tanken. Cecile fortsätte snacka om Justin, att han nu visste hennes namn, signerade hennes arm - som hon stolt visade upp, kramade henne, skrattade med henne, gav henne lite godis och en blomma. Hon visste inte om allt var sant, förhoppningsvis kunde det vara en lögn. Hon satt i sitt headset i öronen och satt på en låt.




                                      (kan spelas medans du läser)



Hon åt lite av sin mat sedan reste hon sig upp och gick. Angelica och Payton såg på henne förvånat, sedan reste de sig upp och följde efter henne. Hon hörde Cecile skratta i bakgrunden. Efter att ha lämnat tallriken kände hon ögonen vattnades. Hon försökte frustrerat blinka bort vattnet, hon ville inte att någon se hur svag hon var. Varför ska det vara så svårt, det är inte meningen att man ska gråta över någon man älskar, eller? Kärlek smärtar, men det här är inte bara en crush på en vanlig människa utan Justin. En kändiscrush som tagit tag i hennes liv. Den styr henne nu. Det är inte meningen att vissa ska falla för varandra, men varför måste vissa falla för någon som inte "fallit tillbaka".
Dagen fortsatte långsamt, istället för att jobba på lektionerna lyssnade hon på musik och dagdrömde. Hon hade verkligen ingen lust att plugga, hon ignorerade allt och alla. Angelica och Payton förstod sig på henne så de frågade inget utan fanns bara där bredvid henne. När skoldagen äntligen var slut tog hon moppen hem till sig för att sedan lägga sig i sin säng och bara va. Hon tittade upp i taket och efter ett tag somnade hon.


En timma senare vaknade hon av att sin blackberry började ringa. Hon tog upp den och skådade numret, inget hon kände till. Numret var från en annan delstat. Hon hade verkligen inte lust att svara men hon drog en djup suck, gäspade och klickade på svara och svarade med ett "Hey det är Makayla", hon förväntade sig att det var någon som ringt fel men istället hörde hon en svag röst som sa, "Hej, det är Justin, Bieber..."


                                                               Hennes namn är avslöjat yeaah!     
                                                               & nu händer det saker ♥                     
                                                 Och fick besöksrekord idag, Tack :D                                            


Kommentarer
Postat av: emma

grymt kaptiel!

meeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr!!! :D

2011-05-07 @ 11:09:31
URL: http://emmappettersson.blogg.se/
Postat av: Clara

Gaaaahhh! Skiiiitbra! Nästa nästa nästa! Längtar! <3

2011-05-07 @ 12:16:01
Postat av: JB novell

Jättebra! Mer! :)

2011-05-07 @ 13:04:21
URL: http://iheartjbieber.blogg.se/
Postat av: jessi

sjukt bra!! fortsätt fortsätt fortsätt :D

2011-05-07 @ 15:01:57
Postat av: Julia, Amanda, Linda

Hej! Vi gör gärna ett länkbyte med er :)

2011-05-07 @ 18:20:30
URL: http://onedirectionswe.blogg.se/
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA!!!!

OM DU TYCKER OM JB-NOVELLER KAN DU GÄRNA LÄSA MIN

ELLER OM DU TYKCER OM SKVALLER SÅ KAN DU GÅ IN PÅ http://welovitall.blogg.se

2011-05-09 @ 16:13:50
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Tuva ;)

Jag vet att jag låter som värsta .. jah jag vet inte vad ^^ Men skulle bli sjukt glad om du kunde skicka namnen på dom låtar du har lagt upp i den här novellen .. har lixom fasnat rätt så rejelt för dom men kan dock ej placera ^^ <3

2011-07-17 @ 13:25:57
URL: http://uniquest.blogg.se/
Postat av: Tuva ;)

Jag vet att jag låter som värsta .. jah jag vet inte vad ^^ Men skulle bli sjukt glad om du kunde skicka namnen på dom låtar du har lagt upp i den här novellen .. har lixom fasnat rätt så rejelt för dom men kan dock ej placera ^^ <3

2011-07-17 @ 13:26:16
URL: http://uniquest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback