Play For Me (Part 12 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-27
                DIREKTLÄNK

Läs de 11 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.


                                     Bilder från We♥it


"Hej" sa Justin och log mot Makayla. Hon svarade inte utav gav honom en kram, sedan viskade hon ett svagt "hej" i hans öra. Han skrattade lite. De släppte varandra efter ett tag. "Jag tänkte att vi skulle gå ut, till ett ställe. Men jag vet inte om jag vill utsätta dig för alla paparazzis" sa Justin. Makayla rös till, paparazzis, tänk om hon skulle hamna i tidningar som 'den okända tjejen som Justin hänger med', hon var inte alls så förtjust i att vara i rampljuset, fast när det gällde Justin var hon nog det. "Du bestämmer" sa Makayla och log. "Vi kan försöka smita ut bakom huset, där ska det tydligen inte vara folk. Jag kan nog fixa så de spärrar av stället" skrattade Justin. Makayla nickade. "Få inte panik om paparazzisarna hittar er bara" sa Scooter och såg på Makayla. "Ska försöka" skrattade hon. "Okej, då drar vi" sa Justin och greppade tag i sin gitarr. Kenny följde efter dem en bit. Han skulle hålla koll på dem på avstånd. Inga paparazzis dök upp och de satte sig på en mur. "Mår du bra?" undrade Justin. "Jadå, bara fortfarande chockad över att jag sitter här bredvid dig idag" sa Makayla och log åt honom. "Haha, aw, sötis" sa han och log. "Kan du inte sjunga lite?" undrade hon och nickade mot hans gitarr. Han rättade till sig och började spela lite fritt. "Jag tänkte spela en liten låt för dig, men jag har inte kommit på någon text" sa han och log. Makayla nickade. Sedan började Justin spela något hon aldrig hört förut, hon visste inte äns han kunde spela så.



                                        (kan spelas medans du läser en bit)


Makayla blev stum, hon såg på Justin. Hon älskade ljudet av en gitarr, det var vackert. Hon hade ingen aning att han kunde spela något sådant, att han kunde spela så, hon hade aldrig hört det. Hon log och njöt av musiken, doften av vårens blommor, doften av Justin som hon lärt känna. En liten tår fall ner för hennes kind. Justin avbröt gitarrspelandet i någon kort sekund för att torka bort tåren. Han log, såg på henne med hans vackra gyllenbruna ögon. Det var klarblå himmel och solen sken, svaga vindpustar kom då och då.


(stäng av musiken om du vill)
En stund senare reste de sig upp för att bege sig tillbaka till Scooter och de andra. Justin la handen på hennes rygg och de gick i takt med varandra. De mötte Kenny som stog och solande mot väggen. "Tjenare ungdommar!" sa han och log. "Hej" sa Makayla med ett leende. "Hade ni det trevligt?" undrade Kenny och såg på Justin. Han nickade. När de kom runt hörnet möttes de av fem paparazzis med kamerorna i högsta högg och blixtrarna blixtrade. "Justin, Justin!" skrek en av dem, "Vem är tjejen?!" skrek en annan. Justin höll om Makayla lite lätt för att skymma henne lite för paparazzisarna. Kenny täckte dem och öppnade dörren för dem. Justin suckade när de kom in, "förlåt för det där" sa han och såg på Makayla. "Det är okej" log hon.


Justins Perspektiv
Jag tog med henne in på ett rum där vi satte oss ner. "Vad kommer hända efter det här?" undrade hon. "Vi håller kontakten" sa jag och log. Makayla sken upp, "verkligen?" frågade hon. Jag nickade och satt på min dator. "Kom hit" sa jag och visade henne den tomma platsen i soffan bredvid mig. Makayla reste sig upp och satte sig ner bredvid mig. Jag tog upp datorn i knät och loggade in.
Efter det rasade tiden, vi satt där och kollade på roliga klipp från youtube. Skrattade åt allt man kunde skratta åt. Tiden rann iväg och vi delade på några kycklingnuggets och fortsatte skratta och prata med varandra. Jag visade hur min twitter såg ut, hur många som verkligen skrev till till mig, varje sekund kom minst 10 nya tweet till mig, jag var fortfarande inte helt van, tyckte fortfarande det var sjukt många. Vi delade på lite utav mina favoritgodisar - Sour Patch Kids. "Hur hittade du mig egentligen?" undrade Makayla och såg på mig. "Jag var och gjorde en photoshoot och träffade någon tjej som visste vem du var. Du gick i samma skola, så efter det kollade jag upp din skola. Kände mig som en stalker, lovar dig" skrattade jag. Hon skrattade och såg lite fundersamt på mig, "vad hette hon?" undrade Makayla. "Kommer inte ihåg henne så väl, men tror hon hette något med C, Cicci, Cel..." sa jag. "Cecile?" frågade hon och spärrade upp ögonen. "Ja, exakt, så var det nog" svarade jag. Hon började skratta, "vad?" undrade jag. "Haha, nej men det är så komiskt. Hon brukar vara så kaxig på skolan och nu hjälpte hon dig så du hittade mig. Det lär hon nog ha ångrat" skrattade Makayla. "Gjort är gjort, och jag är glad att hon sa något" skrattade jag och tog tag i hennes hans.

Någon timme senare var det dags för Makayla att lämna Justin, hennes taxi hade anlänt och det var dags att åka hem till Idaho. "Säker på att här inte är det sista vi ser av varandra?" undrade hon. Han skakade på huvudet. "Jag har ditt nummer, så lätt blir du inte av med mig" sa han och log. Makayla skrattade, de kramade om varandra. "Är du säker?" frågade Makayla tveksamt. "Jag lovar, vi ses igen" sa han och log. "Bra" sa hon och gick ut genom dörren. De vinkade till varandra och Makayla hoppade in i taxin, utanför fanns några paparazzis. Samma som varit där tidigare. Makayla kände att ögonen vattnades, men det var av glädje. Hon kunde inte förstå att hon nyss spenderat en helg med Justin Bieber, popstjärnan Justin Bieber.


Kapitlerna kommer lite segt just nu för att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva, jag har planer på vad jag ska skriva framåt i tiden men just nu är det lite drygt. Så jag ska fundera hur jag ska skriva för att komma frammåt fortare men ändå inte för snabbt ;)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ta i din takt. Det blir säkert grymt! :)

2011-05-27 @ 21:49:58
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: jossan

Hej!

Jag ville bara säga att jag också Skriver en novell där JB är med! :D

Det handlar om en tjej som heter Sara. Och hon råkar ringa fel..;) Du fattar säkert!

Just nu är designen tillfälligt ful haha! Men det kommer en skit snygg!

Läsa den gärna! :D

Kram!

2011-05-27 @ 23:31:26
URL: http://jossanheartjustinbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback