I'm Nervous (Part 9 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-19
                DIREKTLÄNK

Läs de 8 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.


                                                                                    Bilder från We♥it


Makayla borstade igenom håret en sista gång och drog ett sista lager med maskara sedan gick hon ut från hotelldörren och gick ut från hotellet. En förbeställd taxi stod utanför hotellet och väntade på henne. Hon drog solglasögonen över ögonen och log för sig själv. "Du ser glad ut" sa taxichafförn. Makayla log och nickade, "det är jag" svarade hon. Hon tog upp sin blackberry och knappade in på twitter 'Är påväg för att träffa en väldigt speciell person'. Chaffören spelade Invicible av Tinie Tempa och Kelly Rowling på radion.



                        (Musiken kan spelas medans du läser en bit)


Han drog upp på hög volym och drog ner rutorna. "Är det okej?" frågade han vänligt. "Jadå" svarade hon. Hon skrattade lite för sig själv, härlig taxichafför med lite glädje. De flesta hon åkt med har varit rätt så tråkiga.
20 minuter senare var de framme, de åkte först förbi ett gäng med tjejer, hon antog att de väntade på Justin. Taxin svängde in på ett annat område. Där de flesta inte brukar få gå in. (Stäng nu av musiken för att underlätta resten av läsningen) Taxichaffören steg ut och öppnade vänligt bildörren för Makayla, hon steg ur bilen och möttes av en blond kvinna som hon inte hade en aning om vem det var. "Följ med mig till ett rum, så meddelar jag Justin att du är här" sa hon. Makayla kände hur hjärtat hoppade till när hon nämnde Justin. Hon förstod inte att det här verkligen var sant. Kvinnan ledde in henne genom en dörr och de gick en bit i en korridoren tills hon sträckte fram handen mot ett öppet, tomt rum. "Här kan du vara tills vidare så kommer Justin snart" sa hon. Makayla log och satt sig ner på en stol.


Justins Perspektiv
Jag drog fingrarna genom håret, kollade på klockan och log åt Scooter. Han log tillbaka. "Är du närvös?" undrade Scooter. "Uhm, nej, varför undrar du?" frågade jag. "Du tränar danssteg...du gör alltid det när du är nervös. Erkänn!" sa Scooter. Han kände mig för väl för att jag skulle kunna ljuga för honom så jag nickade lite svagt. För ärligt talat var jag väldigt nervös. Jag visste inte alls vad jag skulle säga till henne. Någon knackade på väggen utanför rummet och jag vände mig om. "Justin, ditt besök är här" sa hon. Mitt hjärta slog ett extra slag och jag nickade. Jag tog ett djupt andetag och följde med ut från rummet. "Är du säker på att jag inte ska snacka med henne först?" undrade Scooter. "Det är lungt" sa jag och log. Jag började gå mot rummet där hon fanns, kvinnan som kom och sa till mig följde inte med. Till slut stod jag utanför Makaylas rum. Jag tog ett djupt andetag och sedan knackade jag på dörren, jag kände hur mina knogar slog i den hårda dörren, sedan hörde jag något där inne. "Kom in" sa en svag flickröst. Jag greppade tag i handtaget och drog det neråt, sedan öppnades dörren sakta. Där satt hon, lika vacker, lika unik som jag kom ihåg henne. Jag såg ett leende i hennes ansikte och mina mungipor gick snabbt upp. "Hi" sa jag och log. "Hej" sa hon med ett leende. Hon reste sig upp och vi närmade oss varandra. När vi kommit tillräckligt nära kramade vi om varandra. Jag kände hennes doft av viol, och hårschampo. Jag kramade om henne lite hårdare, kände mig varm, mitt hjärta bultade. Jag smekte henne på ryggen och med andra handen drog jag igenom hennes långa hår. "Jag har letat efter dig" sa jag mjukt. "Varför?" sa hon och såg in i mina ögon, jag såg in i hennes och märkte att det var tårar som var påväg ut. "Jag blev tvungen" sa jag. "Jag kände något jag aldrig känt förut" fortsatte jag. "Aww Justin" sa hon och kramade mig igen. "Jag trodde aldrig, aldrig någonsin du skulle vilja träffa mig igen. Jag trodde jag bara var en av dessa One Less Lonely's som du tog upp på scen och såg sedan aldrig igen" sa hon. "Inte du, inte du. Du är något mer än bara en One Less Lonely, du är något extra" sa jag och log.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad bra du skriver! Mer :)

2011-05-19 @ 23:00:54
Postat av: Madeleine

Vad gulligt! :) Du är grym på att skriva noveller! :)

2011-05-20 @ 00:04:43
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

SÅ JÄVLA BRAA!!! MER MER ::D:D

2011-05-20 @ 22:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback