Prince looking for his Princess... (Part 7 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-10
                DIREKTLÄNK

Läs de 6 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.


                                                                                               Bilder från We♥it


Makayla's puls blev hög och hon kände att hjärtat nästan pumpade ur bröstet. Hon kände hur det pirrade till i hennes mage, hur hela hon lyste upp. Det kunde väl inte va Justin, det måste vara ett prank. "Hallå, någon där?" hördes en röst i telefonen. Hon svalde "ja...hallå?" sa hon svagt. "Trodde du försvann" ett litet skratt hördes i andra delen av luren. Det lät som Justin, hela hon fylldes av glädje. Hon skrattade lite närvöst. "Du kanske blev lite chockad att jag ringer, och du undrar säkert varför" sa han. Makayla nickade och kom sedan på att han inte kunde se hennes nickning så hon svarade med ett "ja, alltså...Justin? Är det verkligen du?". Han skrattade och hon kände igen skrattet, det var inget skratt hon glömde. Hon visste vem det tillhörde, hon skulle alltid känna igen det. "Ja, det är jag." sa han. Makayla blev stum igen, hon blev tvungen att sätta sig ner för hon förstod inte vad som hände just nu. "Är det här ett skämt?" fick hon fram. "Nej, haha, visst är det du som var the one less lonely'n i Idaho?" undrade han. Hon svarade med ett ja. "Jag skulle vilja se dig igen" sa han. Hennes hjärta flög iväg, hennes mungipor åkte upp och hon kände hur hela hon log. "Om du vill träffa mig såklart" sa han. "Såklart jag vill, självklart" hon försökte hålla sig lugn, 'skrik inte, skrik inte' gick igenom hennes huvud. "Vad bra, nu är inte riktigt jag i Idaho men är det okej om jag skickar dig till min show i Texas?" undrade han. "Självklart självklart. När du vill!" sa hon och skrattade. Hon hörde hur han smått fnissade, "kanon, jag smsar dig sen, tror du behöver hämta dig lite. Ha det bra sweetie" sa han. "Okej, du med" sa hon. De sa hejdå och hon la på. Hon kände hur hela hon blev varm i kroppen, hon reste sig upp men sjunk sedan ner på golvet igen i ett hörn. Hon log brett, skrattade tyst för sig själv. Han hade kontaktat henne, han kallade henne 'Sweetie', och han... han ville träffa henne igen.


Justins Perspektiv
Jag pustade ut, jag hade hittat henne. Jag såg Dan stå en bit ifrån mig med ett leende. "Tack!" sa jag och log. "Inga problem" sa han och gick därifrån. Jag gick ut från rummet och satt mig bredvid Kenny. "Så du har hittat henne. Svarade hon?" undrade Kenny. Jag nickade. "Jag sa att jag kunde skicka ner henne till min show i Texas. Det går va?" sa jag och tittade på Kenny. "Jarå, det ska nog funka. Vi har kunnat skicka dina vänner hit och dit så en okänd flicka ska nog gå att få till Texas" sa han och log. "Hennes namn är Makayla" sa jag och log. "Gulligt" skrattade Dan. Jag glodde på honom, förstod inte riktigt vad han menade men orkade inte bry mig. "Det här kanske blir värsta Kärleks Sagan. Prinsen letar efter sin prinsessa sedan lever de lyckliga i alla sina dar" sa Ryan och skrattade. Jag flinade, "haha, kul" sa jag och suckade.
Jag gick och la mig ner för att vila lite i min säng men istället drog jag upp mobilen för att skicka iväg ett sms. 'Hej, förstår om du blev chockad att jag ringde förut men jag skickar dig flygbiljetter till Texas, om du vill lämna ut adressen till någon som mig såklart, haha'. Klickade på skicka och snabbt fick jag ett svar. 'Du är så gullig, blev förvånad, trodde aldrig du skulle vilja träffa mig igen' skrev hon. 'Jag måste få se dig igen, förklarar allt när vi ses' skrev jag tillbaka.

Nästa dag var biljetterna skickade till Makayla i Idaho. Nu var det bara att vänta till showen på torsdag, fyra dagar kvar, sedan får jag möta hennes blick igen.


        Ska jag fortsätta på sättet jag skriver just nu eller skriva i Makaylas perspektiv likadant som jag 
        gör med Justins? Ni bestämmer :) ♥
        Kommentera på sötnosar ♥
               


Kommentarer
Postat av: Anonym

grryyyyyyyyymt bra

2011-05-11 @ 00:51:15
Postat av: Josefina

Oh My Fucking Bieber vad braaaaaaaaaaaa!!!!!!!! Fortsätt på det här sättet!!!

2011-05-11 @ 14:50:07
Postat av: Clara

Bäääääst!!!! Iiihhh! Nästa! :)

2011-05-11 @ 15:02:13
Postat av: Anonym

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAASHHHHHHHHH!!!!! Omgmgmgmgmmdianggggtfubhrnoh fuking Gashh jag dör det är ju skitbra :)::) Nu vill vi ha meeeeeeer :):)

2011-05-14 @ 17:50:42
Postat av: Sofia

SHIT! Läste alla delarna nu, helt sjukt bra! ;D

2011-05-17 @ 20:21:14
URL: http://thasofia.blogg.se/
Postat av: Bieber Cash

Började läsa novellen nyss och jag älskade den!

Längtar till nästa kapitel! :)

Sjukt bra!



Kram kram <3



//Bieber Cash

2011-05-17 @ 21:50:23
URL: http://biebercash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback