Somebody To Love (Part 14 of "The OLLG")

POSTED 2011-06-14
                DIREKTLÄNK

Läs de 13 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.



                                                     Bilder från We♥it


Justins Perspektiv
"Kyss mig" sa hon. Jag såg på henne, med bara några centimeters avstånd ifrån henne. Jag blev lite förvånad över vad hon sa men jag närmade mig henne sakta. Hon stod blixtstilla och jag kände hennes andedräkt. Jag slöt ögonen och mötte hennes mjuka läppar. Jag placerade min ena hand på hennes höft och drog henne närmare mig. Där stod vi, det kändes helt naturligt. Hennes fuktiga mjuka läppar mot mina. Sakta men säkert. Vi avbröt kyssen när vi hörde någon knacka på dörren, vi log mot varandra och öppnade. Det var mamma, "tänkte vi skulle gå och äta" sa hon. Jag såg på Makayla och hon nickade. "Okej, vi kommer" sa jag.

Så fort vi kom ut möttes vi av paparazzis. Kenny försökte frustrerat skymma mig och Makayla men det var inte speciellt även fast Kenny var en stor kille. "Skaffat flickvän Justin?" "Vem är bruden?" "Är du kär?" "Vem är hon?" "Svara Justin!" skrek paparazzisarna. Jag suckade och försökte skymma Makayla. "Snälla, lämna mig ifred" bad jag tyst. Vi hoppade snabbt in i bilen som sedan körde iväg mot resturangen. Makayla såg på mig, "förlåt för det där" sa jag och såg in i hennes ögon. "Det är okej Justin, jag lovar, jag överlever" sa hon och log mot mig. "Säkert?" frågade jag och log. Hon skrattade, "lovar" sa hon. Jag tog hennes hand när vi var framme. Vi stannade på baksidan för att ingen skulle se oss. Ett litet VIP rum hade Kenny bokat åt oss. "Det här blir kanon" sa Makayla och satte sig ner på stolen. Jag log och satte mig bredvid henne. Mamma och Kenny satte sig en bit bort, de ville att jag skulle få en chans att prata med henne, ensam. Utan att några störde. "Beställ vad du vill sötnos" sa jag och log mot henne. Hon log, och öppnade menyn. Jag kollade själv lite snabbt igenom menyn och bestämde mig för kött. Makayla ville beställa lax och innom kort fick vi in maten. "Jag har alltid älskat lax" sa hon och log mot mig. "Jag gillar också lax, och kött, fast den här sparrisen är inte riktigt min smak. Jag hatar sparris" sa jag och petade bort sparrisen från min tallrik. "Samma här, hatar sparris" sa hon och tog en tugga av sin mat. Där satt vi och pratade om allt möjligt, vi satt där och åt och log mot varandra. "Vad händer efter dethär? Jag menar, jag bor i Idaho" frågade hon. "Vi får se. Nu lever vi i nuet. Eller hur?" sa jag. "Ja, jag gillar nuet" sa hon och log. "Hej, ursäkta. Vill ni beställa efterätt?" det var servitrisen. "Uhm, vi kan väl dela på en?" undrade jag. Makayla nickade och det slutade med att vi beställde en efterrätt med bland annat bär, glass och chocklad.
Vi fick varsin sked och jag flyttade mig närmare Makayla så att vi skulle slippa sträcka på oss. Mamma och Kenny satt inte kvar, visste inte var dem var men jag förstod att de inte ville störa, de ville låta oss vara ifred. "Kan jag få jordgubben?" frågade hon och log. Jag nickade, "självklart" sa jag. Hon log och tog en tugga av jordgubben. Vi åt upp hela efterrätten ganska fort och det slutade med att vi hade glass runt hela munnen. Vi skrattade åt hur löjliga vi såg ut och vi gick tillsammans in på toan för att tvätta av oss. Det var svårt att få bort det för vi skrattade för mycket. "Går det bra Justin?" frågade hon och tog bort lite glass från min kind. "Jadå, lite glassigt bara" skrattade jag. Hon skrattade lite åt mig, "du är så söt, förstår inte att jag verkligen står här med dig" sa hon och log glatt. "Du är fin, du är unik, jag känner något för dig, därför står du här" sa jag och pussade henne på kinden. Vi tog en söt liten bild på oss själva i spegeln och sedan tog jag hennes hand för att gå ut igen. Jag kände mig lycklig, lycklig att ha hittat någon att tycka om, någon att hålla om, någon att vilja vara nära.


               Kort kapitel men det får duga ;)
               Fortsätt kommentera :)


Kommentarer
Postat av: http://theericsaades.blogg.se/

Hej :) Gör du bloggdesigner :D ?<3



kramisar <3

2011-06-14 @ 22:41:50
URL: http://theericsaades.blogg.se/
Postat av: F

hittade din blogg nu och har suttit och bläddrat igenom, sjukt bra!

kika gärna på min novell om JB, jag har kommit en bit, men är fortfarande ny med hela grejen och vill så gärna ha feedback, bra som dålig. :)

2011-06-15 @ 16:24:57
URL: http://fanficsjb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback