Kiss Me (Part 13 of "The OLLG")

POSTED 2011-06-11
                DIREKTLÄNK

Läs de 12 andra delarna här!
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst de andra delarna.



                     Bilder från We♥it


Tiden hade gått sedan Makayla hade spenderat en helg med Justin. Det skrev sms till varandra men Justin hade haft mycket att göra och Makayla hade gått ur grundskolan, för henne var det första veckan på sommarlovet. Inga bilder på henne och Justin hade kommit ut, och ingen visste att de hade träffats. Hon ville hålla det hemligt tills hon visste vad som hände mellan dem. Hennes blackberry plingade, hon tog upp den och läste smset som var från Justin, 'Tänker på dig <3' stod det. Hon skrev tillbaka 'Du anar inte hur mycket jag tänker på dig, hela tiden <3'. Hon fick tillbaka ett 'Du får ta och komma hit. Är i New York, jag är ledig'. Hela hon blev varm, att bara veta att hon kanske skulle få chansen att vara med honom fick henne att skratta tyst för sig själv av glädje. 'Absolut, saknar dig' skrev hon. 'Då fixar jag det, ringer dig senare om det. Saknar dig med, puss' skrev han. Makayla log och la sig ner i sängen, det var morgon, klockan var bara runt 9.00, och för Makayla var det för tidigt att kliva upp på sommarlovet. Om man inte skulle göra något viktigt. Tre minuter senare ringde hennes telefon, det var Payton. "Hallå" sa Makayla. Payton berättade att hon och Angelica planerade att åka till stranden om en timma, de undrade om hon ville hänga med. "Det blir jättekul, jag kommer' sa Makayla.


Ett tag senare hade Makayla och sina kompisar anlänt till stranden. De lade ut sina filtar och la sig ner för att sola. Makayla kollade åter igen hur många procent det var kvar på mobilen. Hon hade gjort det ända sedan Justin smsade henne om att han skulle ringa. En så länge var det lungt, 78% kvar, räcker väl. "Hörde att Cameron ville gå ut med dig Kayla" sa Payton. Makayla skrattade lite, "Well, han har frågat flera gånger" svarade hon. "Varför går du inte ut med honom? Han är ju megasöt" sa Angelica. Makayla tänkte ut något att säga, för egentligen var det pågrund av Justin. Som hon inte alls ville berätta om. Innan hon visste vad som skulle hända med honom. Annars skulle hon antagligen stå där som en idiot. "Ehh...jag vet inte. Jag tycker bara om han som vän" svarade Makayla tillslut. Payton nickade och vred sig om för att sola andra sidan. De låg där och pratade och solade ca en timma när Makaylas mobil ringde. och greppade tag den och såg att det var Justin. "Hej" sa hon. "Hej sötis, det är Justin" svarade han. "Awwh, hur är det?" undrade hon. "Det är bra, men saknar dig" sa han. "Saknar dig med, megamycket" Makayla kände hur hon rodnade lite när hon svarade. Hennes vänner såg på henne och lyfte ögonbrynen. "Vem är det?" undrade Angelica. "Kom igen berätta!" sa Payton. Makayla skakade på huvudet och log mot dem. "Du, om du kan och vill kan jag skicka dig på ett plan imorgon till New York" sa han. "Skicka? I en kartong?" skrattade Makayla. Han började skratta, "haha nejnej, du förstår vad jag menar" sa han. "Ja, klart jag vill. Jag kan säkert komma, måste bara höra med mina föräldrar" svarade hon. "Vet dem om att du träffat mig?" frågade han. "Nej, ingen vet" svarade Makayla. "Okej, men hör av dig ikväll. Puss hejdå" sa han. "Jag hör av mig ikväll, lovar, puss hejdå" sa Makayla och de avslutade samtalet. Payton stirrade på henne, "vad var det där då?" sa hon. "Aha, inte undra på att du inte kan gå ut med Cameron, du har redan någon pågång, eller hur?" skrattade hon och slog till Makayla lite lätt. "Men Kayla! Vem? Du har ju inte sagt något" sa Angelica. "Nej, det är inget" sa Makayla till sitt försvar. "Tror jag inte på, vi får nog snart reda på det" sa Payton. "Exakt, man säger inte puss till vem som hälst" skrattade Angelica. Makayla flinade åt dem, "lycka till att ta reda på vem det är" skrattade hon.


Senare på kvällen dukade Makayla nöjt av sin tallrik efter middagen. Hon lyckades åter igen övertala sina föräldrar att få resa ensam imorgon. Hon hade sagt att en kompis bodde där så hon skulle åka och hälsa på. Hennes föräldrar var iallafall nöjda att hon slapp betala. Makayla sprang upp på rummet för att skicka iväg ett sms till Justin. 'Jag kan, jag kan komma imorgon! :D' skrev hon och det gick inte lång stund förns hennes mobil plingade till. 'Glad jag blir! Jag skickar dig senare uppgifter om flyget' skrev han. Hon la sig tidigt, men hade svårt att somna. Hon låg och vred sig och tänkte bara på Justin. Imorgon, imorgon skulle hon få se honom igen.


Justins Perspektiv
Jag tittade ut åter igen. Ingen bil hade kommit, hon hade inte kommit än. "Justin, ta det lungt" sa Kenny och skrattade. Min mamma log mot mig, "awh, lillbubben min, har aldrig sett en tjej som får dig att betee dig sådär" sa hon. Jag log mot henne, "jag gillar henne, hon känns unik" sa jag. "Glad att höra" sa mamma. Plötsligt hörde jag en bil tydligt utanför. Jag kikade ut igen, där stod en taxibil och hon steg ut från den. Hon vinkade glatt till mig och sprang fram mot mig. Jag kramade om henne. "Hej sötis!" sa jag och log mot henne. "Hej snyggis" sa hon och log glatt. "Kom" sa jag och tog tag i hennes hand. Vi satte oss i en soffa i ett rum, "saknat dig Justin" sa hon. Jag log brett och kramade henne igen. "Du doftar gott" sa jag. "Awh, du med, du doftar Justin" sa hon kramade mig igen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga till henne, hur mycket jag gillar henne. Jag känner alltid att jag saknar henne, vill vara på hennes sida, vill känna hennes doft, vill se in i hennes ögon. "Du..." sa jag. Hon nickade och såg på mig. "Jag gillar dig, mycket, jag tror mitt hjärta slår för dig" sa jag. Hon såg på mig, hon såg chockad ut. Hennes ögon tårades och hon kramade mig igen. "Du är verkligen kramgo" skrattade jag och drog fingrarna genom hennes hår. Hon tittade in i mina ögon. "Menar du allvar?" frågade hon. Jag nickade. "Du anar inte hur mycket jag älskar dig" sa hon och log brett.

Vi pratade på ett bra tag, "ska vi gå ut ett tag?" undrade jag. Hon nickade och tog min hand. "Vänta, du har något där" sa jag och vände mig mot henne. En liten bit av godis hade fasnat på hennes hud vid hennes mun. Jag tog snabbt bort det och vi skrattade lite. "Du, Justin" sa hon. Det såg ut som hon tvekade på det hon skulle säga. Jag drog bak en lock av hennes hår som låg i hennes ögon. Då märkte jag hur nära vi var varandra. Cirka 2dm. Hon tittade ner i marken sedan såg hon in i mina ögon, "kyss mig Justin"


      Olala, kommer Justin kyssa henne eller inte?
      Vad tror du?
      Du får svaret i nästa kapitel ;)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Grymt braaaaaaaaaaa! :)

2011-06-11 @ 12:42:44
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Sara

SKIT BRA! Dina novell ÄGER! Titta gärna in på min novell blogg med! ;)

2011-06-11 @ 22:24:00
URL: http://biebzstories.blogg.se/
Postat av: RT

ASSSSSSSÅÅÅÅ du äger, du är gry. Fan ämska att jag var lika bra som du :(



Haha skitbra och fortsätt så :)

2011-06-12 @ 18:36:59
Postat av: Niki

HAHA "olala". <3

keep going. :D

2011-06-12 @ 22:37:50
Postat av: ida

OMG VAD BRA!

längtar tills nästa kommer<33

2011-06-23 @ 16:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback