Rose Petals (Part 3 of "The OLLG")

POSTED 2011-05-01
                DIREKTLÄNK

Du kan läsa del 1 här.
Du kan läsa del 2
här.
Kan vara svårt att hänga med om du inte läst del 1 och 2 ♥


                                         Bilder från We♥it


Justins Perspektiv
Jag lutade mig tillbaka i stolen och hon fortsatte med frågorna. "Är du singel för närvarande?" frågade hon. "Ja, det är jag" svarade jag och log. "Okej, då ska vi ta några utav mejlfrågorna. Emily från Texas frågar 'har det hänt att du sett någon snygg tjej i publiken som du vill snacka med? Och, vill du gifta dig med mig?' " frågade hon. Jag började direkt tänka på den mystiska One Less Lonely'n, jag hade försökt glömma henne i några dagar nu men hennes knallgröna ögon kommer tillbaka till mig hela tiden, hennes blick. "Jag ser snygga tjejer hela tiden, alla mina beliebers är vackra" svarade jag och log. "Och såklart vill jag gifta mig med dig" skrattade jag. "Okej, Tack så mycket Justin för du kom hit till oss idag, jag önskar dig all lycka till i framtiden" log hon. "Tack så mycket" sa jag och reste mig upp från stolen. De drog bort kamerorna och jag gick ut från rummet. "Detdär gick ju smidigt. Grattis, nu är du gift också!" skrattade Scooter. "Haha, jag är nog gift ganska många gånger" skrattade jag. "Nu måste vi fortsätta vår resa. Du ska ju uppträda i Colorado imorgon" sa Scooter. Jag nickade och tog en klunk av mitt vitamin vatten. När jag kom ut genom dörren hade mörkret börjat falla, jag såg mig om och tittade uppåt, massor av vackra stjärnor lyste, jag tänkte på vad Carin hade sagt. Det där om 'mening', om det var meningen att jag och One less lonely'n skulle träffas skulle det ske.


Samtidigt i en annan stat av USA satt hon där. Framför sin dator, hon hade fortfarande inte släppt det som Cecile sagt om Justin. Att hon nu fått en bekräftelse att inte Justin såg något speciellt i henne, att hon bara var en av dessa tjejer som fick gå upp på scen i ett kort ögonblick. Hade Justin gillat henne, sett något speciellt i henne skulle han ju bett henne vara kvar. Nu skulle också Cecile få träffa Justin imorgon, hela skoldagen hade Cecile ägnats åt att berätta för henne att hon skulle träffa Justin. Tänk om han tycker om henne, tänk om han....
Hon suckade och satt på en låt. Hon kanske inte var tillräckligt perfekt för Justin.



                             (kan spelas medans du läser resten...)


En tår föll ner från hennes kind, den följdes av flera. Hon såg sig om åt höger och såg på sin vägg, där hängde en bukett med roser. Den hon fått av Justin. Några rosenblad hade föllit i golvet. Även om hon var lycklig över att ha blivit hans One Less Lonely så kändes det som en bekräftelse, en bekräftelse att hon aldrig skulle bli den lyckliga att vinna JB's hjärta. Då borde han ha hållt kvar henne. Hon reste sig upp och gick bort till helkropps spegeln. Hon granskade sig själv medans hon nynnade låten som spelades i bakgrunden. Hon drog upp sin tröja en bit och började studera sin mage, hon kanske var för tjock. Alla dessa tankar började snurra i hennes huvud, hon kände sig förvirrad och deprimerad. Kanske hon borde ändra på sig själv? Bli smalare, snyggare? För hon var kanske inte tillräckligt perfekt för honom...


                                                            Försöker komma ut med kapitlerna så ofta som möjligt.
                                                            Men vad tycker ni? 
                                                            Vad tror ni händer med henne? Kommer han att hitta henne? ♥


Kommentarer
Postat av: emma

meeeeer<333

2011-05-01 @ 02:10:10
Postat av: Sofie

Jättebra! Meeer! :)

2011-05-01 @ 08:56:59
URL: http://iheartjbieber.blogg.se/
Postat av: Clara

Nääääästa!!!! :) du är jätteduktig! Hoppas han hittar henne!!! <3

2011-05-01 @ 10:15:39
Postat av: Anonym

Skitbra meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D<33

2011-05-01 @ 13:06:42
Postat av: Anonym

Vill haa meeeer!!! Älskar den här novellen <33 när kommer nästa del???

2011-05-01 @ 15:16:11
Postat av: Sofia

Skriv meer! :D <333

2011-05-01 @ 17:21:30
Postat av: Tuva ;)

Sjukt bra ! :D

Men vad är det för låt, vill verkligen hitta den men kan inte riktigt placera vad den heter. Skulle bli sjukt tacksam om du kunde hjälpa mej ! :))<3

2011-07-17 @ 13:15:32
URL: http://uniquest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback